Wykwalifikowaną i doświadczoną kadrę, specjalizującą się w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu.
Zajęcia edukacyjno-terapeutyczne w oparciu o indywidualne plany edukacyjno-terapeutyczne (IPET) opracowywane przez psychologów, pedagogów specjalnych i logopedów, mające na względzie całościowy rozwój dziecka z wykorzystaniem różnorodnych metod pracy.
Sprzyjające terapii, kameralne grupy.
Szkolenia dla rodziców.
Możliwość prowadzenia zajęć na świeżym powietrzu, dostęp do placu zabaw.
Ciepłą i sprzyjającą poczuciu bezpieczeństwa atmosferę.
Odpowiednio dobrane pomoce dydaktyczne wspierające rozwój dziecka.
Wycieczki edukacyjne.
Imprezy okolicznościowe.
Zajęcia indywidualne i grupowe:
integrację Sensoryczną,
arteterapię z wykorzystaniem różnych technik plastycznych,
muzykoterapię,
logopedię,
TUS (trening umiejętności społecznych),
gimnastykę korekcyjną,
terapię pedagogiczno-psychologiczną,
terapię ręki,
terapię zajęciową,
komunikację alternatywną,
dogoterapię,
EEG BIOFEEDBACK.
Wybrane metody wspomagające (ogólne):
metoda „Dotyk i komunikacja" – CH. Knill, metoda „Ruchu rozwijającego" W. Sherborne, - metoda „Dobrego Startu" M. Bogdanowicz, - metoda symultaniczno-sekwencyjna nauki czytania wg J. Cieszyńskiej, - neurologopedia, - alternatywne metody komunikacji, - metoda rozwijania percepcji wg M. Frostig, - gimnastyka mózgu Dennisona (Kinezjologia Edukacyjna), -historyjki społeczne Carol Grey, Metoda Carol Sutton, -plany aktywności, - TEACCH, integracja odruchów wg Sally Goddard.
W ramach zajęć grupowych dzieci codziennie uczestniczą w zabawie swobodnej i kierowanej, gdzie bazując na aktualnych możliwościach dziecka rozwijana jest zabawa (konstrukcyjna, tematyczna, „na niby"), umiejętność organizacji i kompetencje społeczne (zapraszanie do zabawy, dzielenie się zabawkami itp).